středa 5. dubna 2017

cenná rada

Když jsem nosila Josífka v bříšku, tak jsem dostala několik cenných rad. Třeba Vám pomohou stejně, jako nám. Ráda se s Vámi o rady podělím.
Jedna má úžasná kolegyně že školky mi dala radu nejcennější a ta zní : pokud dítě v noci spí, nemluv na něj, pouze dítě konejši, ukaž mu, že je noc a v noci se spí, nemluv na něj a nesviť. Mimochodem tuto radu jsem si přečetla i v časopise MAMINKA (jsem věrná předplatitelka :)). V rozhovoru tuto radu sdělila Kristina Kloubková.
Další radu jsem dostala od zkušené kamarádky: dítě v noci nepřebaluj, akorát jej aktivuješ :)
Moje laktační poradkyně mi zase ukázala, jak důležitý je spánek pro dítě a jak nesmyslné je dítě budit na kojení. Vyzkoušela jsem si, že mnohem více mateřského mléka Josífek vypil tehdy, když si o mléko řekl sám, než když jsem ho budila násilím, jenom proto, že nepřibýval na váze dle tabulek.
Kamarádka, maminka dvou úžasných dětí a třetího v bříšku mi dnes udělila další radu, obecně známou, ale já jsem to víc, než rok nedokázala, ale dnes ano! Pokud dítě spí, sedni si, uvař si kafe, dej si sušenku a nohy na stůl a dívej se,kochej se svým dítětem. Josífek se dnes probudil v kočárku brzy a nebyl vyspalý dle potřeb, byl plačtivý, tak se dospal na mamince a spolu jsme odpočívali na pohovce. Podařilo se mi spící dítě odložit a přišel čas na kávu, sušenku a pohled na spící dítě. Dodalo mi to tolik potřebné energie!
Další rada tedy zní : pokud dítě spí, spi i ty. Já to neumím, ale jak říká má sousedka. U prvního dítěte jsem to také neuměla, u druhého se to naučíš!
A rada od maminky Simonky zní, pokud dítě pláče pochovej ho, nenechávej ho vyplakat, buď mu nablízku a miluj ho. Všechna láska se ti vrátí zpět. Když uděláš chybu, omluv se svému dítěti. Ukaž mu, že každý děláme chyby a chybovat je lidské.
Přeji všem maminkám mnoho radostných chvil s dětmi. Chvil plných smíchu, toho hlasitého. Vzpomínáte, když se vaše dítě rozesmálo poprvé nahlas?!?




Žádné komentáře:

Okomentovat